sobota 30. června 2018

STAVBA: Terasa a příprava na ni (postupně aktualizováno - finále)

Každý dům by měl mít pořádnou terasu. A je jedno jestli to je dům obrovských rozměrů nebo malá Chajda. S tou svoji terasou jsem moc nepospíchal a od prvního kopnutí uplynulo dva roky. Ono možná od samotného počátku i více. Poté se změnila příprava na terasu skladem materiálu a různého bordelu. No a po svátcích (5.-6.7.) se místo pro terasu připravilo. Rozhodl sem se pro dřevěnou. Podklad bude z palet (atypických 120x100) s tím, že obsáhnou plochu cca 6,5m x 3,6m. Takže necelých krásných 24m2. Palety jsou natřeny gumoasfaltem ve dvou vrstvách. Zatím (7.7.) jen část palet. Ono se to nezdá, ale na terasu padne dobrých 21 palet. A na přijdou hoblovaná prkna ošetřena skandinávským olejem. Následuje jak říkáme žbrdlění jako opora pro květináče nebo jako základ venkovní kuchyně. To vše ukáže až čas :o))) .... (30.6.18) a jak to celé nakonec dopadlo se podívejte níže ... rok práce je u konce a to na terase přibyla i zahradní kuchyně (podívejte se na tento odkaz).
Samostatný článek s návodem přijde co nejdříve :o))))

01.07.2018
 


30.06.2018



26.06.2018




25.06.2018



18.06.2018



14.04.2018




09.09.2017



30.08.2017


30.07.2017




29.07.2017


28.07.2017





23.07.2017


22.07.2017




21.07.2017



20.07.2017



18.07.2017


17.07.2017


16.07.2017


09.07.2017



07/2017




06/2017





XX/2015


6 komentářů:

  1. Moc pěknou terasu jste si udělali. My máme terasu zakrytou, takže tam můžeme sedět i když prší. Manžel použil přírodní kámen obklady , aby byla terasa sladěná se zbytkem zahrady. Máme v ní totiž chodníčky z kamenné dlažby.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To krytí terasy vám závidím. Právě jsem si říkal, že bych také docela rád trávil na naší terase čas i v dešti. Bohužel ji ale nemáme nijak zakrytou. Můžu se zeptat jak to máte vyřešené? Já jsem se právě díval jaké jsou možnosti a koukal jsem, že dnes už se dělají i markýzy proti dešti, tak si říkám, jestli by něco takového nebyla dobrá volba.

      Vymazat
    2. Obklad z přírodního kamene bych chtěl na terase taky. Známý to má na zahradě a vypadá to naprosto skvěle. Já teď řeším jakou podlahu zvolit na terasu a pořád se nemůžu úplně rozhodnout. Jako ideální volba se mi ale asi jeví kamenný koberec. Jak to máte vyřešené vy? Budu rád za inspiraci. :)

      Vymazat
  2. Super práce. My jsme hodně dlouho přemýšleli, jak udělat obvodové zdi. Nad paletami jsem taky přemýšlel, ale nějak se mi to nepozdávalo z hlediska údržby. Nakonec jsme zvolili plotové dílce 3D, na které jsem narazil v jednom hobby marketu. Museli jsme trochu improvizovat, ale nakonec to vypadá fakt moc pěkně. Navíc nám to teď už pěkně zarůstají kytky, takže to dělá moc hezký efekt. ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Tyjo, tak to vypadá fakt parádně. Mně se hrozně líbí jak se vám tam povedlo využít ty palety. Já měl nedávno právě podobný nápad. K jeho realizaci jsem se ale zatím nedostal. Nicméně sehnat palety by pro mě asi nebyl problém, protože pracuji ve firmě, pro kterou je přeprava palet naprosto běžná věc. Potřeboval bych jich jen pár, takže to určitě nějak vyřešit půjde.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím souhlasit, to využití palet je vážně super. Já bych taky konečně rád něco udělal s naší terasou. Hlavně by to tam chtělo nějak vyřešit zastřešení terasy, protože teď jak jsou ty vedra, tak se tam prakticky nedá trávit čas. Celý den tam praží slunce. Nějaký stín by to tam určitě chtělo.

      Vymazat

Ultra dělitelný láčák z Aliexpressu

Již delší dobu jsem pokukoval po prutech na Aliexpressu ... sice jsem dosud byl pro značkové a kvalitní proutky s jménem renomované značky, ...